گزارش صعود زمستانی پنج قله سبلان

طبق برنامه از پیش تعیین شده هیأت کوهنوردی برنامه صعود به پنج قله منطقه سبلان به عنوان برنامه زمستانی هیأت سراب مورد توجه قرار گرفت.
اگر چه  برنامه پنج قله در یک برنامه به شکلهای مختلف و از مسیرهای متعددی در یک روز و چند روزه برای سرابیها تازگی ندارد با این حال پنج قلع در برنامه زمستانی می توانست تازگی خاصی داشته باشد.

روز اول : سه شنبه 13/11/1394
رأس ساعت 15:30 حرکت از سراب شروع شد و در ساعت 18 کمی مانده به پیست اسکی آلوارس بعلت مسدود بودن راه از ماشین پیاده شده و بعد از یک ساعت پیاده روی رأس ساعت 19 به کانکس پیست اسکی آلوارس رسیدیم و بعد از خوردن شام خوابیدیم.همان شب برف قابل توجهی بارید.

روز دوم : چهارشنبه 14/11/1394
ساعت 3 صبح از خواب بیدار شده و بعد از صرف صبحانه و بستن کوله هایمان ساعت 4 صبح حرکت خود را به سمت کاسه ی هرم 3 با برفکوبی سنگین شروع کردیم و ساعت 7:30 به سنگ معروف ((چوریک قایا)) رسیدیم و با چند دقیقه توقف و خوردن تنقلات و آب به حرکت خود ادامه داده و ساعت 13:30 به کاسه ی هرم 3 رسیدیم و جستجو برای جای مناسب کمپ شروع شد.ساعت 15 کمپ در جای مناسب برقرار شد.
با کمی استراحت در کمپ و گذاشتن کوله های خود در چادر ساعت 16 به سمت اولین قله (کسری) حرکت کردیم و بعلت نداشتن کوله سنگین قله ساعت 17:45 با موفقیت صعود شد و بعد از گرفتن عکس یادگاری به طرف کمپ حرکت کرده و ساعت 18:30 در محل کمپ به استراحت پرداختیم.

روز سوم: پنج شنبه 15/11/1394
ساعت 3 صبح از خواب بیدار شدیم و بعد از صرف صبحانه و جمع کردن کوله پشتی ها و چادر ساعت 5:30 به سمت هرم 3 حرکت کردیم.یال هرم 3 به علت برف گیر بودن برفکوبی سنگین داشت.ساعت 7:30 هرم 3 نیز صعود شد. با گرفتن عکس و تجهیز خود به وسایل فنی جهت گذر از تیغه هرم 3 به 2 و هرم 2 به 1 صعود خود را به سمت هرم 2 آغاز کردیم و با سختی بسیار و کوله های حجیم و سنگین توانستیم هرم 2 را ساعت 10:30 فتح کنیم و حرکت به سمت هرم 1 را شروع کردیم و با عبور از موانع و گذر گاه ها ی باریک با کوله ساعت 14 قله ی هرم 1 را صعود کرده و فرود خود را به گردنه غربی آغاز کردیم و ساعت 15 به گردنه غربی رسیده و کمپ خود را برقرار کردیم.سعی کردیم از بادگیر بودن موقعیت چادر اجتناب کنیم تا شب خوبی را پشت سر بگذاریم و برای آخرین مرحله کار یعنی صعود به قله سبلان آماده شویم.

روز چهارم : جمعه 16/11/1394
ساعت 3 صبح از خواب بیدار شده و با هوای بسیار طوفانی مواجه شدیم و بعد از خوردن صبحانه و اندکی تعمل به خاطر کم شدن شدت باد و طوفان با جمع کردن چادر و کوله پشتی هایمان ساعت 6 حرکت خود را به طرف قله سبلان (دریاچه) آغاز کردیم و ساعت 9:20 جشن صعود خود را به 5 قله سبلان گرفتیم و ساعت 9:45 به سمت پناه گاه سبلان حرکت کردیم و ساعت 12 به پناه گاه رسیدیم و بعد از کمی استراحت و خوردن تنقلات بطرف شابیل سرازیر شدیم و ساعت 14:30 به شابیل رسیده و بعد از آبتنی در استخر شابیل و خوردن ناهار در شهر لاهرود به طرف سراب حرکت کردیم و ساعت 20 با استقبال اعضاء و مسئولین هیأت کوهنوردی سراب به برنامه ی خود پایان دادیم.

اعضای تیم :
1 - مصطفی خرم(سرپرست) 2 - منصور رضازاده 3- اکبر محمدی 4- سید کوهیار حسینی اعظم ( سرپرست فنی)

گزارش صعود زمستانی پنج قله سبلان

@tabrizmount

1394-11-18    تاریخ خبر

بازگشت به ليست اخبار

Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.